-20 % s kódem HERBAR + Doprava ZDARMA 
Zavolejte nám, poradíme vám +420 474 770 340 8:00 - 15:00

Nejlepší každodenní způsoby, jak se vypořádat se stresem a úzkostí

Stres a úzkosti jdou často ruku v ruce. Nemusí být však obě přítomné. Když si ale stresu nebudete všímat, budete ho přehlížet a ignorovat, tělo i mozek budou trpět. Protože je tu nový rok a s ním různá předsevzetí, sepsali jsme pro vás praktický návod, jak se se stresem lépe vypořádat a jak si to celé ulehčit.

Nejlepší každodenní způsoby, jak se vypořádat se stresem a úzkostí

Psaní deníku není jen pro děti

Vypsat se ze svých pocitů se může zdát jako aktivita pro děti a puberťáky. Tak to ale není. Schopnost své pocity popsat a vyjádřit patří k emoční inteligenci. Potlačované emoce mají na nás nečekaně velký vliv a navíc si ani nemusíme uvědomovat, jak moc nás mohou ovlivňovat. Od nekvalitního spánku, nechutenství, zvýšeného kortizolu, podrážděnosti, nesoustředěnosti až po desítky dalších projevů.

Často jen samotné uvědomění si, co nás zrovna trápí nebo naopak těší, je velmi zdravé a prospěšné. Nezapomeňte psát o pozitivních věcech, na které člověk pod tlakem zapomíná a to je velká škoda.

Zachumelejte se do deky nebo beránkové mikči, vezměte k ruce pero a vypište se. Nebo radši pracujete na počítači? Ani to není problém, hlavně, když ulehčíte hlavě. Někomu také stačí, když všechno řekne blízkému. U psaní je ale přece jen jednodušší být upřímný a psát opravdu “bez obalu”. Navíc papír můžete rituálně roztrhat, zmačkat a vyhodit.

Nadechnout a dlouze vydechnout

Víte, jak se správně dýchá? A tušili jste, jak moc to dokáže ovlivnit vystresované tělo? Dost často se stává, že ve stresu mělce a rychle dýcháme. Proto chceme opak - dlouhý nádech, pauzu a výdech. A snažit se dýchat až do břicha.

Zkuste si ráno i večer dát pár minut na pořádné dýchání a uvidíte, že se vám tělo brzy odmění klidnějšími reakcemi. O dýchání se ještě rozepíšeme o kousek níž.

Ještě bychom rádi zmínili, že tuhle relaxační chvilku vylepšíte aromaterapií. Lidské tělo je na vůně silně navázané a přiřazuje si k nim vzpomínky a emoce. Jen si vzpomeňte na vůni jablečného štrůdlu od babičky o velkých prázdninách ve 4. třídě… Éterické oleje se točí hlavně okolo přírody, např. jedle, hřebíček, rozmarýn atd. V nabídce máme i směsi olejů, ve kterých se spojuje hned několik vůní a tvoří ještě silnějšího pomocníka pro chmurné dny. 

osvěžovač vzduchu energie

Nechcete nikam nic kapat? Sáhněte radši po osvěžovači vzduchu. Nabídku jsme obohatili hned o několik kousků, jeden je ideální i pro děti (díky menší koncentraci lze používat i u novorozenců). 

Kvalitní spánek

Nebudeme se tom dlouze rozepisovat o tom, jak moc je spánek důležitý. Pravděpodobně to už víte vy sami. Nejen dlouhý, ale hlavně ničím nerušený spánek ovlivňuje sportovní i pracovní výkony, náladu a reakce. Vliv má kvalita matrace, vzduchu a dostatečná tma. Na toto téma máme několik praktických článků, ve kterých se dozvíte podstatné informace a hlavně i způsoby, jak si kvalitní spánek zařídit.

My vám pomůžeme hlavně s tím, jak se budete cítit po ulehnutí do postele. Prohlédněte si naší nabídku prostěradelpovlečení, přikrývek a polštářů a vyberte si materiály, které jsou vhodné pro dané roční období.

V zimě si oblíbíte mikroplyš a flanel, v létě krep, mako jersey, satén a mušelín. Přes celý rok je ideální bavlna.

Relaxační techniky

V minulém článku jsme se věnovali více tomu, jak se v bytě cítit příjemně a zmiňovali jsme tam různé relaxační techniky. Teď vám je popíšeme o trochu víc, ať víte, o co se jedná a třeba vás některá z nich zaujme. Ze začátku se vám budou určitě hodit různá videa a materiály, najdete je např. zde nevypustdusi.cz/2018/11/05/relaxacni-techniky/.

Jacobsonova progresivní svalová relaxace:

Jacobsonova progresivní svalová relaxace je metoda, která se zaměřuje na postupné uvolňování svalů po celém těle. Tuto techniku vyvinul Edmund Jacobson v 20. století a stala se populární metodou pro snižování stresu a napětí. Jak se provádí? Začněte tím, že se soustředíte na jednu končetinu a postupně v ní napnete a uvolníte všechny svaly. Poté pokračujte na další část těla a postupujte, až budou všechny svaly uvolněny. Plusy této metody zahrnují snížení fyzického napětí a uklidnění mysli. Mínusy mohou zahrnovat časovou náročnost provádění celého cvičení.

Řízená imaginace nebo vizualizace:

Řízená imaginace je technika, která využívá sílu mysli k dosažení relaxace a snížení stresu. Metoda zahrnuje vizualizaci klidného a uklidňujícího místa, kam si můžete představit, že se přenášíte ve své mysli. Prostor může být reálný nebo zcela imaginární. Během vizualizace se snažte zapojit všechny smysly a zcela se ponořit. Řízená imaginace může pomoci snížit úzkost a stres tím, že vás přenese do prostředí klidu a pohody. Jednou z výhod této techniky je to, že ji můžete praktikovat kdykoli a kdekoli. Stačí jen uzavřít oči a vydat se na mentální cestu do svého klidného místa.

Autogenní trénink

Autogenní trénink je technika, která se zaměřuje na uvolňování těla a mysli pomocí tepla, chladu a tíhy. Tato metoda byla vyvinuta Johannem Heinrichem Schultzem a je založena na přesvědčení, že můžete ovlivnit své tělo a mysl tím, že si představíte určité pocity. Během autogenního tréninku se opakují afirmace, které se týkají uvolnění svalů a celkového klidu. Můžete ji praktikovat sami a postupně se naučit, jak se uvolnit a relaxovat.

Mindfulness

Mindfulness je technika, která se zaměřuje na plné vědomé vnímání přítomného okamžiku. Tato metoda vychází z buddhistické meditace a zdůrazňuje pozornost k dechu, tělu a myšlenkám. Mindfulness nás učí přijímat věci tak, jak jsou, bez soudů. Mindfulness může pomoci snížit stres a zlepšit duševní pohodu. Plusy zahrnují zvýšenou schopnost řídit stres a emocionální reakce. Mínusy mohou zahrnovat to, že vyžaduje trénink a pravidelnou praxi. Můžete se však naučit základy mindfulness sami a postupně je rozvíjet.

Audioterapie se zvuky přírody

Audioterapie se zvuky přírody je relaxační technika, která využívá zvuky přírodního prostředí jako jsou šumění moře, ptáci nebo dešťové kapky, k dosažení uklidňujícího efektu. Poslouchání těchto zvuků může pomoci snížit stres, napětí a zlepšit relaxaci. Technika je snadno dostupná prostřednictvím různých audio nahrávek a aplikací. Plusy zahrnují jednoduchost a efektivitu této metody při snižování stresu a zlepšení nálady. Mínusy jsou minimální.

Dechová cvičení

Dechová cvičení jsou účinnou metodou pro okamžité snížení stresu. Soustřeďují se na kontrolu dechu a vědomé dýchání. Začněte zhluboka a pomalu dýchat, zaměřte se na dech do břicha a použijte různé rytmické vzory dýchání, například 4-7-8 (dýchat čtyři sekundy, zadržet dech sedm sekund a poté výdech osm sekund). Plusy tohoto cvičení zahrnují rychlou úlevu od stresu, zlepšení koncentrace a snížení úzkosti. Dechová cvičení můžete praktikovat kdykoli a kdekoli, jsou jednoduchá a snadno se je naučíte. Jsou také skvělým doplňkem k jiným relaxačním technikám. Perfektní způsob, jak uvolnit tlak na hrudi, jak se uklidnit a snížit tep.

Zdroj: https://www.pilulka.cz/jak-se-zbavit-stresu

Naposledy přidané

Proč by zatemňovací závěsy neměly chybět ani u vás doma?

| 6 minut čtení
Ke zdravému spánku potřebujete určité prostředí a faktory a jedním z toho je tma. Ve tmě se člověku spí o dost lépe, protože ho to nijak neruší.…

Jak na moderní koupelnu pomocí pár změn

| 5 minut čtení
Po návštěvě lázní se vždy cítíte uvolněně, hýčkaně a odpočatě. Velkou zásluhu na tom má klidné prostředí, které je pečlivě navrženo tak, aby vám…
Nahoru