Menu
Hledat Přihlásit 0 Košík
Váš košík je prázdný :(

Získejte dopravu zdarma

Nakupte ještě za 1 999 Kč a dopravu máte zdarma.

0 Kč
Doprava zdarma!

1. krok ke kvalitnímu spánku – tma

Spánek – jeden ze základních pilířů zdravého těla i mysli. Musí být dostatečně kvalitní, aby se tělo dokonale regenerovalo a naše vědomí si dokázalo odpočinout. Během něj dochází v těle k důležitým chemickým procesům, které vedou ke snižování rizik mnohých civilizačních chorob. Ať vás trápí obezita, zvýšený krevní tlak nebo deprese, jedna rada se bude vždy opakovat. Spěte.

Zatáhněte závěsy

Jaké je ideální prostředí? Tak primárně by mělo být tmavé. Světlo stimuluje sítnici a mozek reaguje zvýšenou aktivitou. Od jara do léta se tak setkáváme s problémem – málo tmy, dlouhé intervaly denního světla. Přírodě sice neporučíme, ale můžeme si elegantně pomoci.

Ideální variantou jsou zatemňovací závěsy. Nejen, že dokážou proměnit ráz celého interiéru, ale zároveň vás ochrání až před 95 % ostrého slunečního světla. Ráno se tak nebudete budit s prvními paprsky, nebo si naopak večer můžete jít lehnout ještě před západem slunce.

Ztlumte topení

Horké letní večery jsou možná romantické, ale spát se v nich pořádně nedá. Ideální teplota pro spánek se totiž pohybuje mezi 16 °C a 18 °C. Zajistíte si tak, že se nebudete budit zbroceni potem nebo pocitem žízně. Zároveň vás ale ráno nebude vyhřátá peřina držet v posteli.

Přetopené ložnice bývají problémem především v zimě. Paradoxně. Lidé si doma snaží vytvořit to pravé teplo rodinného krbu. Většinou však pomocí topení a nepříjemně suchého vzduchu. Tzv. trenýrková teplota je příjemná. Ale přes den. V létě pak větrejte vždy, když hodnoty na venkovním teploměru klesnou. Ačkoliv může být teplotní rozdíl minimální, alespoň do místnosti dostanete čerstvý vzduch.

 

Ani Sahara, ani prales

Větrání je důležitě během celého roku. Příliš vlhké prostředí může vést k tvorbě plísní a zhoršeným respiračním schopnostem. Naopak v příliš suché ložnici vám bude během noci vysychat hrdlo a jako pravidelný budíček tak nastoupí nepříjemný pocit žízně. Snažte se vlhkost vzduchu držet okolo 60 %.

Ložnice není skladiště

Myslete i na zaplnění interiéru. Ložnice by se neměla stát odkladištěm nepotřebných věcí. V dokonalém světě ložnice slouží čistě ke spánku a nenachází se v ní žádné rušivé elementy. Je oddělaná od pracovny, obývacích místností či kuchyně.

Ale víme, že v ideálním světě nežijeme. V panelových bytech je úložného prostoru pomálu a součástí ložnice bývají i jiné zóny. Pokud tomu tak je, nezoufejte. Stačí si vyhradit místo – postel – na kterém nebudete dělat nic jiného. Rušivého. Snažte se v ní nepracovat, nevolat a skutečně v ní jen odpočívat.

Líbil se Vám článek? Sdílejte jej!

Naposledy přidané